Brak pewności siebie




Podczas rozmowy z kimś dowiedziałam się, że mój brak pewności siebie jest bardzo denerwujący. Zgadzam się z tym stwierdzeniem, ponieważ uważam, że nie pomaga mi on w moim codziennym życiu. 

Jestem wrażliwą osobą i odbiły się na mnie krzywdy, które spotkały mnie w dzieciństwie. 
Mam niską samoocenę, często mówię do siebie, że jestem głupia, beznadziejna i wszystko idzie mi pod górkę.

Wypominam sobie, że gdybym miałam inną sytuację w domu to byłam bym innym człowiekiem. Czytała bym lepsze książki , rozwijała swoje talenty takie jak słuch muzyczny, który zdecydowanie ułatwia naukę języków obcych i słyszanego w nich akcentu , chodziła na korepetycję przedmiotów z którymi miałam trudność w nauce, zwiedzała ciekawe miejsca na świcie.

 Czuję, że jestem  ignorantem który ma małą wiedzę o otaczającym mnie świecie. Zmieniło się to jednak teraz czytam o wydarzeniach które zachodzą wokół nas a mają przecież wpływ na każdego z nas , wróciłam do czytania książek w moim ulubionym gatunku literackim (fantastyce).  

Źle się czuję gdy poznaję obce osoby. Mam ogromne trudności na rozmowach o pracę bo w  chwili obecnej poszukuję się ludzi przebojowych otwartych i pewnych siebie a nie takiego odludka jak ja. 










5 komentarzy:

  1. Pewność siebie to coś ogromnie ważnego! Mam nadzieję,że jak najwięcej osób będzie takich pewnych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana, też kiedyś byłam strasznie nieśmiała i bałam się własnego cienia. Na szczęście jakoś odnalazłam się w tym świecie. Przede wszystkim odcięłam się trochę od ludzi, któtrzy powodowali spadek samooceny, a zamieniłam ich na ludzi, którzy mnie akceptują i przy których czuję się wartościowa. Myślę, że znalezienie i rozwijanie swoich pasji jest kluczowe. Daje nam to satysfakcje, mamy poczucie, że robimy coś dobrze, a jeszcze jak się uda zrobić tak, że jesteśmy za to wynagradzani, to już w ogóle samoocena skacze w górę. Mam nadzieję, że u Ciebie wszystko zejdzie na dobre tory. Nie przejmuj się rozmowami o pracę, introwertycy mają mnóstwo pozytywnych cech, których brakuje tym spontanicznym i energicznym ludziom ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Również jestem wrażliwa i brakuje mi pewności siebie, ale pracuje nad tym. Terapia też bardzo mi pomaga. 😊 Poza tym dostałam od życia trochę po tyłku, i to również wiele uczy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam podobnie, ale staram się to zmieniać, bo pewność siebie to podstawa w dzisiejszych czasach 😉

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiem co czujesz, ale trzeba sobie też powtarzać, że damy radę i jeśli tylko będziemy ćwiczyć nasza pewność będzie coraz większa :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Desa , Blogger